Hållbar matglädje direkt till din dörr!
Kundvillkor
Allmänna villkor
Ecoviva tillhandahåller tjänster och produkter för hemleverans enligt gällande prislista. Baserat på dina produktval accepterar du våra betalningsvillkor och att priset du debiteras kan variera beroende på de produktval du gör.
De angivna priserna är alltid inklusive moms och transport.
Du som kund ansvarar för att de uppgifter som är lämnade är korrekta. För att bli kund hos Ecoviva måste du vara folkbokförd i Sverige, vara myndig, inte vara försatt i konkurs och inte ha betalningsanmärkning.
Ecoviva äger rätt att göra ändringar av råvaror och i recept utan föregående information.
Ecoviva måste informera dig om ändringar avseende bokningsregler med 30 dagars framförhållning. Ecoviva kan i övrigt revidera villkor genom att uppdatera denna text, vilket dock inte omfattar avsnittet om personuppgifter.
Ecovivas hantering av dina personuppgifter
Genom att registrera dig som kund godtar du att bli kontaktad av Ecoviva med nyhetsbrev eller reklamutskick via e-post eller mobiltelefon. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke att bli kontaktad genom att avregistrera dig från nyhetsbrev och reklamutskick.
Vi hyser stor respekt för den tillit du visar Ecoviva genom att vara kund hos oss. Din integritet och vår hantering av dina personuppgifter är viktig för oss och vi följer gällande lagstiftning för GDPR (General Data Protection Regulation) som gäller i Sverige och resten av EU.
För att du ska känna dig trygg med hur Ecoviva behandlar dina uppgifter har vi tagit hjälp av juridisk expertis när vi utformat våra rutiner och system för hantering av personuppgifter. Se länk för att läsa mer om hur vi behandlar dina uppgifter.
Ecovivas hantering av personuppgifter.
Betalning
Betalning sker med betalkort som registreras vid beställning, via NETS Easy som är skyddade med 3D Secure. Visa och Mastercard är godkända betalkort. Vid ditt första köp debiteras summan du handlar för. När din prenumeration är aktiv kommer beloppet debiteras på fredagar drygt en vecka före leverans. Ecoviva drar sedan den reserverade summan från betalkortet i samband med leveransen. Om du inte erhåller sin matkasse på grund av omständigheter orsakade av Ecoviva eller Ecovivas logistikpartner, görs en återbetalning direkt på det betalkort som du registrerat.
Vid annan betalmetod betalas fakturan senast på förfallodatum, med 10 dagars betalningsvillkor. För påminnelseavi kommer påminnelseavgift komma att tas ut. För inkassoärenden utgår inkassoavgift samt dröjsmålsränta.
Ecoviva förbehåller sig rätten att göra kreditupplysning i förekommande fall.
Fakturaanmärkningar ska göras senast 10 dagar efter fakturadatum.
Leverans
Ecoviva erbjuder olika leveransdagar och tidsfönster på olika orter. Vad som gäller för just ditt postnummer kommer du att se i samband med när du registrerar dina adressuppgifter. Varorna levereras till den registrerade leveransadressen i kylbil. Om ingen är hemma vid leveranstidpunkten, ställs varorna utanför ytterdörren, eller om angiven portkod ej fungerar, utanför porten. När varorna levererats övergår ansvaret från Ecoviva till dig som kund.
Din beräknade leveranstid meddelas i förväg via sms från Ecovivas logistikpartner. För frågor som uppstår i samband med leveransen kontaktar du Ecovivas logistikpartner för hjälp och service.
Uppsägning, avbokning, ändring av produkt eller kontaktuppgifter
Vill du boka, avboka eller pausa, ändra matkasse eller adress gör du det inloggad på Mina Sidor. Ändringar måste göras före fredag kl. 06 drygt en vecka före leverans. Om ni behöver service kring ändringar, kontakta kundtjänst. Ett ärende som mejlats Ecoviva är ej giltig om ni ej erhållit bekräftelse på att denna har gjorts.
Rabatter, gåvor och presentkort
Vid uteblivna rabatter eller gåvor ska Ecoviva kontaktas utan dröjsmål.
Rabattkodsanmärkningar skall göras utan dröjsmål. Anspråk på retroaktiva rabatter måste göras inom en månad.
Vid utebliven gåva ska Ecoviva kontaktas vid leveranstillfället och meddela kundtjänst senast inom 10 dagar. Ecoviva levererar gåvan vid nästa leveranstillfälle, dock senast inom två månader.
Presentkort förfaller ett år efter inköpsdatum
Reklamationer
Alla reklamationer skall alltid riktas direkt till Ecovivas kundtjänst. Ersättning utgår för utebliven, defekt eller skadad råvara. För att ersättning ska ske måste reklamationen göras i samband med upptäckten av felet och senast reklameras inom 5 dagar efter leverans. Ecoviva kan komma att begära information som står på förpackningen eller bild av råvaran/förpackningen.
Hemsidan
Det material som ingår i Ecovivas tjänster och som finns på hemsidan får inte distribueras, publiceras, kopieras, ställas till offentlighetens förfogande eller på annat sätt utnyttjas, om inte Ecoviva gett skriftligt tillstånd därtill.
Ecovivas hemsida kan innehålla hänvisningar eller länkar till andra webbplatser utanför Ecovivas kontroll vilka tillhandahålls endast i bekvämlighetssyfte. Ecoviva har inte kontrollerat alla webbplatser som har länkar till www.ecoviva.se. Ecoviva frånskriver sig helt ansvaret för innehåll eller funktionalitet på sidor utanför Ecovivas egen hemsida.
Force majeur
Skulle Ecoviva, på grund av yttre omständigheter, vara förhindrad att utföra sina åtaganden gentemot dig inom utsatt tid, eller rentav vara förhindrad att alls utföra sina åtaganden, skall detta ej anses vara ett brott mot dessa villkor.